Welcome to my world ♡ +Follow | Dashboard
s y i r a h ' s

Owner

Touch the hover!


Diaries Owner Linkies
Tutobies Blog

Bonjour! Welcome to my wonderful site :)

Instagram

 silent reader(s)

Chit chat



Leave your footprints here :)
No harsh words ;)




Credit



Owner blog and redesign: SyirahAisyah


Followers



We have a great time together !

Assalamualaikum :)

hi hai hey hahahaha . tibe tibe rasa ada mood nak update blog buruk ni hehe . hari ni aku nak cite pasal my BELOVED CLASSMATES ! hahaha bolehkah ? setahun duduk dengan diorang weh. hahaha macam macam dah alami . kenangan happy , indah , sedih , kecewa semua ade >< haha never mind jom jom usha gambar dekat bawah ni 


Kitorang ada lagu kelas kitorang sendiri tau . hahaha dengarkan lah ~ eh takleh baca je :)

 Practise make perfet
This is 1A Nafi'
We are happy family
This is 1A Nafi'
Never give up
Never lose hope
We will fight till the end 

(melodi lagu we were rock you maybe ?)

amacam ? rare tak kitorang ? setiap kali ada perlawanan antara kelas kan , memang kitorang akan nyanyi lagu ni ramai ramai tau xD identiti ni hahaha okay let me introduce them ONE BY ONE . fuyohhh ada 30 org manusia dalam kelas tuh tau tak? hahaha takpe laa sebab sayang dekat classmates ni kann sanggup laa aku menaip  sayang sebagai kawan tak salah kay 


 Mustaqim or better known as mus . president kelas ni haha respect weh . bertanggungjawab jugak ni  hahaha cuma masa party kelas tu dia taknak urus . tu jea yang geram sikit hahaha . tapi dia ni budak baik seriously . ramai yang adore him so do I maybe ? haha . dia ni tak banyak cakap tau . bile dia nak tegur ahli kelas kitorang kalau bising , dia suruh orang lain tolong sampaikan . hahaha pemalu kah ? takpe takpe 3 tahun sekelas nanti tau laa.

 Adibah ataupun nama glamour dye dieyba . seorang setiausaha kelas kitorang . tulisan dia cantik gila woooo serious nih . haha suka berselfie  macam aku jugak haha tapi pelik kenapa dia tak  facebook ni hm hm . musykil gila ni hahaha takpe laa orang busy mana boleh kacau . hahaha dieyba ni baik sangat , suka senyum dekat orang haha . eh dia ni jual baju IAM  kay jangan pandang rendah .

 Sirajudin tapi orang panggil dia siraj . bijak gila pergh ! otak macam jimmy neutron hah . pandai berfalsafah  dan dia lah yang selalu tolong kitorang dalam sejarah lol xD budak bijak sejarah ni jangan main main  haha masa first masuk kopu , ramai senior suka tengok dia . maklumlah , budak pendek sungguh hahaha . ada orang panggil shin chan siap . alah , nak kata comel laa tuh 

 Anis hm memang everybody calls her anis tapi aku dengan sarah je panggil garfield . hahaha saje nak cari nama glamour tak salah . dia ni sahabat  aku dunia akhirat tau . if you hurt her , i will hurt you twice . hehe anis ni camne ek ? budak pahang try cakap kelantan ! dia kata saje je nak kecek kecek ni . okay laa bagi dia peluang sikit . hm anis ni hafal quran laju gila ~ pergh memang budak rajin nak mamposs . dia ni selalu siap kerja sekolah tau . dah laa tahriri awal awal dah siap. hoho deskmate aku nih 

 Nabil budak kelantan . memang takleh lari dengan loghat tuh . bila nak cakap dengan aku , mestii "syirah , dekat mano perjumpae ni ?" "bilo ni syirah?" hahaha ya ampuunnnn . ceh takpe takpe teruskan menjadi kelantanese yaa . homeroom  aku nih atau lebih tepat my adek okay . suara nabil merdu woi bila baca quran . hahah memang sedap bila dengar  anak murid kesayangan ustaz ustazah nih cewah .

 Sarah ehem ehem budak cantiks gilaaaa . ramai peminat weh haha ade je yang usha . homeroom  aku jugak nih . hahaha semuanya adek , maklumlah kakak sulong dalam homeroom xD budak nih directioner macam aku gak hahaha . zaynster laa katakannn . ohya ni sahabat  aku sehidup semampus jugak tau . hah , jangan berani sakitkan hati dia  aku ni time marah gangster gilaa hahaha xD

 Irfan Auzaie or better known as PE . short form for physical education hahaha gurau je xD PE budak bijak , rajin sangat murajaah  and guess what? ramai budak form1 minat dia terr ! hahaha jangan ingat budak innocent takde peminat okay 

 Salsabila budak kecik cilik comel cute auuummm  hehe budak bijak genius pandai intelligent brilliant smart haha semua dia sapu  salsabila ni baik tau selalu ajar aku subjek yang aku kurang mahir . huhu rajin pulak tuh selalu turun surau awal tau . bagus bagus i adore her so much  she is the best classmate ever !

 Fawwaz ehem ehem tapi aku suka panggil ustaz fawwaz sebab dia suka bagi ceramah  best pulak tuh kalau dengar  fawwaz ni kadang kadang suka kacau orang . i mean kacau like ngejek orang hahaha tapi honestly dia niat nak gurau je :) orang je tak paham  haha fawwaz ni suka bertanya dalam kelas . kalau time science ada jea soalan KBAT dia . fuyoh memang luas laa pemikiran dia . aku pun tabik spring ah 

 Ain Najdah budak kelantan tapi duduk dekat johor . haha ustaz panggil dia JDT . ain bijak , budak baik , rajin , tak jemu bagi senyuman dekat orang tau  hahaha dia ni okay je dengan aku , selalu bagi nasihat dekat aku . thanks for everything ain and may allah bless 

 Hamdi ehem budak famous gilaaaa pergh . satu batch kenal dia . hahaha kawan sehidup semati fawwaz nih . kalau fawwaz takde , hamdi lah budak paling pendiam dalam dunia xD rapat dengan senior form2 ni kalau tak silap  herm hamdi ni camne eh ? haha budak baik , seorang yang senang memaafkan orang  orang yang betul betul kenal hamdi jea tahu macam mana perangai dia . and im trying to hahaha werk ayat takleh blah 

 Syuhada aka syu . budak power arabic yawh ! hahaha bagi dia , kacang hijau je takyah nak bace sangat  maklum lah dah tererr pergh . budak bijak nak mampusss >< semua subject dia tak pernah failed fuyohh . hahaha bestie salsabila ni , hurmm dua dua bijak okay pretty jealous T^T hahaha dah laa ramai peminat pergh  banyak gossip pulak tuh xD budak famous laa weh mana boleh lawan hahaha 

 Firdaus eh budak kelantan ni so call him daoh . hahaha daoh ni camne ek ? same laa macam budak dekat atas  ni hurmm bijak gilaaaa . kenape aku sorang je yang kurang bijak nih ? sob sob  hahaha masing masing ada kelebihan masing masing kfine . budak baik terlampau hahaha selalu ajar aku math maklumlah , selalu dapat A+ fuyohh . daoh ni suka sangat senyum dekat orang opss I mean sengih sampai ke telinga sampai nampak gigi hahaha takde ah gurau je . tapi comel ape time dia senyum lol wkwkwkwk 

 Fatin peminat tegar korea ahahaha especially exo maybe ? sampai aku save nama contact dia exotic kay ahahaha  budak pahang duduk kemaman . budak paling bijak dalam kelas aku  pointer dia memang tinggi perghh hahaha eh budak terengganu tuh . subcom akademik lol memang takleh lawan ah kebijaksanaan dia ahaha . dah laa bijak , cantik pulak tuh . ade member kelas kitorang minat  dekat dia *uhk uhk* hahaha . but no need to mention laa orait ?

 Fauzul hakim ! budak comel awww hahaha dah laa kecik ehehe . aku jadikan dia adek angkat aku  hahaha tapi kitorang communicate "aku mu" hahaha awesome tak ? lol memang ramai yang macam tu pun  hurmm fauzul budak pahang tapi kampung dekat terengganu kalau tak silap aku . eh ? hahaha budak baik jea dia nii . rajin jugak aku tengok sebab masa prep , jarang ah tengok dia sembang . oh oh dia ni selalu mintak coklat dengan aku kalau aku beli hahahaha takde ah aku yang selalu bagi dekat dia hahaha kakak mithali laa katakan 

 Shahira nama di beri cewah tapi di sebabkan nama penuh dia norshahira adhatun , ade orang panggil dia kakton kauuu . hahahaha cantik tak kakton? lol memang cantik pun . dah laa tinggi huhu pandai bergaya siap pergh  dia ni pendiam jugak dalam kelas tapi dekat asrama ___ ehem ehem hahaha roommate dia je tau camane perangai dia yang sebenar ~ ahahaha 

 Asyraf or cheras or abe yah . hahaha there's too many nickname i guess ? hm even nickname dia cheras , tapi dia asal kelantan lol . okay cheras ni lagi pendek dari aku tau hahaha ni kena mention nih sebab bukan senang nak cari orang yang lagi pendek dari aku hahahaha gurau jea  ceh budak baik jea ni , takde masalah disiplin langsung . kuat selfie  jugak hahaha lol biasa laa tuh .

 Atiqah budak tinggi gile fuyohhh . cantik pulak tuh . budak besut ni hahaha mesti tak homesick ni kan ? maklum laa dekat sangat -.- tiqah ni boleh tahan kelakar jugak  main lepas jea haha lol sporting sungguh memang best ah kalau kenal dia . ramai peminat okay hahaha . tiqah ada kucing nama themok lol dia cite dekat kitorang >< cat lover nih 

 Badrul ! hahaha dia suka dengan nickname mr. bad tapi kitorang panggil dia derul jea lol xD hahaha adek homeroom  aku ni ceh ceh proud kejap ada ramai adekss ni . dulu rapat gyler takyah cakap ah sekarang ni tak rapat sangat tak tahu kenape . haha eh ahli badar ni jangan main main ! siapa datang surau lambat kena sebat ! hahaha lol takde ah sampai macam tu . just nak cakap budak alim ni cewah cewah 

 Ain Aqilah ehem budak kecik comel aummm haha . kalau kitorang panggil "ain" tak mustahil dua dua ain pandang . so sebab tu kitorang panggil fullname ceh . hahaha ain aqilah ni baik orangnya  kalau kenal betul betul , baru tau camane perangai sebenar . kalau tak kenal tu , hahaha kenal kenal laa yaa . sebab ain aqilah ni okay jea dengan aku . budak rajin gile nih hm untung laa T^T

 Syakir budak nananananana ganu kite ! cakap ganu memang pekat ah , kalah aku . tapi finally ada jugak spesis aku dalam kelas tu maklum laa kena himpit dengan budak kelantan jea T^T syakir ni active gile dekat kopu . macam macam jawatan dia ambik . src junior , president homeroom , subcom , bla bla bla  fuh memang banyak ah aku jea yang tak ingat lol xD syakir pandai bagi ceramah  sekali dia cakap tuh , wow memang kelakar habis ah ! sebijik macam ustaz azhar idrus hahaha budak ganu ni jangan cari nahas .

 Khairunnisa or nisa or kyle . budak suka selfie  memanjang hahaha dia suruh kitorang panggil dye kyle baru glamour wow tapi ramai yang panggil nisa >< hahaha my adeks  again . hm kyle budak pendek haha tapi baik . selalu bagi nasihat , kata kata hikmah . masyaallah , dia ni kaya dengan ilmu agama  dan sentiasa cuba untuk amalkan setiap daripadanya . kyle ni selalu berfikiran positive tentang orang orang di sekelilingnya . selalu cuba untuk berdakwah :) how i really adore her .

 Aiman ehem budak th intake . hm tak kenal sangat sebab dia jarang bercakap dalam kelas . aku ingat lagi masa dia buat presentation depan kelas, whoaaa rasa macam tu kali pertama dia bercakap  aku sendiri terkejut bila dengar dia cakap sampaikan aku tanya deskmate aku "aiman ke tuh ? eh aiman bercakap ?" hahaha nak bagitau nya yang aiman ni memang jarang ah cakap dengan orang lain except orang sebelah dia -.- fuh hahaha mahal sangat suara dia tuh lol xD

 Dzahin eh dye famous dengan gelaran DZ kauu . ntah sape yang bagi nama tu dekat dia hahaha . budak yang hebat gile melukis weh . lukisan dia memang DABOM ah ! hahaha adek  aku nih ceh ceh . aku dah banyak kali suruh dia lukis animasi untuk aku  hahaha yelah aku bukannya pandai lukis pon T^T dia ni dalam kelas senyap jea tapi ____ ehem . hahaha macam kakton jugak laa . eh best friend laa dua orang tuh haha 

 Nazreeq budak pendek hahaha gurau gurau . aku jarang jugak cakap dengan dia . ntah aku rasa macam sekali jea aku pernah cakap dengan dia hahaha  ehem gang hamdi dengan fawwaz nih mana boleh kacau grr -.- nazreeq muka gangster fuyoh haha ada parut dekat pipi dye . ceh kl gangster nih hahaha ntah tak rapat so tak tau nak describe ape lol xD

 Alia tapi bestie dye panggil dye mekyaaaa . hahaha mekya budak baik jea  aku tak rapat sangat dengan dia tapi dye ni satu unit beruniform dengan aku perghh . gang bombaaa xD ehem takleh nak gang sangat . budak kelantan nih hahaha jarang dengar dye cakap luar , maklum lah setia dengan kelantan kaann haha 

 Syafiq ! budak bijak math pergh . hahaha kadang kadang kalau daoh malas nak ajar aku , aku ambik buku syafiq lol . nak describe camane ek ? hm entah laa tapi yang pasti budak bijak nih . budak nd intake , masa first dye masuk kelas , senyap gile . dah lama lama , whoaaa bising jugak ahahaha tapi bising dengan gang dye jea laa . ramai budak kelas lain cakap syafiq ni hensem cewah cewah . hahaha be proud laa yaa syafiq 

 Damiaaaaaaa budak kelakar gyler nak mampuss ! hahaha ada sekali tuh , tak henti henti aku gelak wei . nak pecah rasa perut aku nih hahaha . budak kelantan memang kelar ke ? haha damia budak famous , hotsetah ni  satu maktab kenal dia okay sape tak kenal memang pelik ah . damia budak bijak pergh kadang kadang aku tiru homework dye ah kalau tak paham haha  dia ni memang takleh ah nak cakap luar tapi yang aku pelik , bm dye selalu jea A+ grr -.- camane dye buat eh ? lol ahaha damia ni sporting gile . try ah cakap dengan dye mesti pecah perut korang dengar dye melawak haha 

 Qayyum Fitri hm masa mula mula kenal dye , ramai orang gelar dye major general sebab ape aku tak ingat hahaha . ramai orang puji dye comel wkwkwk  budak kelantan . hahaha lawak jugak ah . yang paling aku suka time main truth or dare , masa tu , qayyum ni memang lawak habis ! selalunya qayyum ni susah siket nak bergaul dengan classmate sendiri  but on that day lah aku rasa happy sangat dapat gelak camtu hahaha . best memory ever !



yeah aku mengaku memang kadang kadang kitorang ni gaduh memanjang . sampai kan roommate aku pun pelik . dia cakap kelas kitorang laa susah siket nak bekerjasama hahaha . tapi bagi aku , kelas A laa kelas yang paling happy sekali . yela , gaduh gaduh tapi caring jugak ahahaha . ye kot . dulu memang rasa nak jea pindah kelas lain tapi lama lama tuh dah macam keluarga .

my best moment ? hahaha masa akhir tahun . sebab masa tu lah kitorang satu kelas ada kerjasama . aku ingat lagi masa hari sabtu tu , aku pergi keluar outing sebab nak beli barang untuk party kelas kitorang . memang nak kata penat gyler ah ! aku balik dalam pukul 4.30 , party tu start pukul 5.15 . hahaha lmbat jugak aku sampai . masa diorang tengah tunggu aku , ada sorang member kelas ni call aku . dye suruh aku cepat sikit . hahaha to be honest , masa tuh aku rasa nak marah jea sebab yelah , dah laa aku sorang jea yang pergi beli barang party tuh . dye boleh nak suruh aku cepat cepat . haha sorry lah kalau masa tuh awak terasa yee ^_^

lepas aku sampai tuh , alhamdulillah . tak gaduh pun . masa tuh aku rasa usaha aku untuk party tu memang berbaloi gyler ah . masa berlangsung jea party tuh , aku rasa dah hilang dah segala penat lelah aku . dah tak fikir langsung pasal keletihan tuh . eh bukan aku sorang jea menjayakan party tuh . ramai lagi yang tolong susun meja , yang tolong order makanan . and thanks a lot for your help ! ehehe sorry baru ucap ><

di sini , aku (sorry cakap aku sebab mostly classmates kita cakap aku) nak mintak maaf sangat sangat dekat korang semua andai aku ada buat salah sepanjang perkenalan kita . everybody makes mistakes :) "umat Muhammad yang hebat ialah umat yang tidak melakukan kesalahan dua kali" maksudnya seseorang yang belajar dari kesilapannya :) ehehe aku tau aku ni emotional , suka sangat tuduh yang bukan bukan , annoying , kejam , jahil , malas , tak pandai , mengada ngada , manja , jahat dan semua yang korang rasa pasal aku . yaaa , aku sedar siapa diri aku . aku sedar macam mana perangai aku . aku sedar semuanya but people can change i believe that . umar al-khatab pun boleh berubah dan menjadi pejuang islam . so tak mustahil kan ? betapa Allah menghargai setiap usaha kita untuk berubah . "People judge like they created us ." haha yeah i agree with that statement . we cant judge people cause Allah is the best judger .

and thanks sebab selalu bagi dorongan , nasihat dan kata kata semangat untuk aku selama ni . thanks sebab sedarkan aku . thanks sebab setia dengar masalah aku . thanks sebab bagi aku tiru homework korang ahahaha . thanks sebab ajar aku . thanks sebab tolong aku . thanks sebab support aku . thanks sebab jadi kawan yang macam duit syiling sebab itu mengingatkan aku bahawa bukan semua orang akan suka cara kita . no matter how talented you are , not everyone is going to like you but that's life so stay strong :) thanks sebab perli atau hina aku sebab itu menyebabkan aku kuat . thanks thanks untuk semua kebaikan dan keburukan sebab semua tu ada hikmahnya tersendiri . aku menghargai setiap daripadanya , honest :)

sekali lagi aku nak mintak maaf sebab jadi seorang vp kelas yang teruk . yang memalukan korang sampai korang malu nak mengaku yang aku ni member kelas korang . aku mintak maaf sangat . tapi ketahui lah , aku ni pun manusia biasa. manusia yang buat dosa tanpa henti . allahu :( di sebabkan itu , aku tak kesah kalau korang nak gantikan aku dengan orang lain :) sebab aku tahu ramai yang lebih layak daripada aku ehehe macam drama laa pulak aduih . hahaha kebenaran jea lorh .

okay laa takyah mood sedih hahaha . i want you guys to know that im very lucky to have you guys in my life ! you guys are the best ! thanks thanks thanks for everything . may Allah bless us fid dunia wal akhirah and may the ukhuwah till jannah , insyaallah :)

lots of love , syirah 

4comment(s)